Iman

Iman

Amal

Amal

Ilmu

Ilmu

Ikhlas

Ikhlas

Ibrah 16:Zina Itu Hina

Sunday, January 31, 2010

Kenapa Allah haramkan Zina?

Kenapa isu pembuangan bayi itu bermusim? Semacam musim buah isu ini.Ada masa dan ketika.Antara teori popular,bayi-bayi ini hasil dari sambutan Valentine Day atau Hari Kekasih tanggal 14 Februari, yang mana si gadis akan menyerahkan daranya sebagai tanda kasih pada 'teman tapi mesra'nya.

Bila hasil eksperimen itu berbuah, maka terkial-kial mencari jalan untuk menutup malu. Bagi yang bodoh (dan kebanyakannya memang bodoh,jahil dan sewaktu dengannya) memilih jalan senang;

-Buang-

Seketika nanti, Valentine Day akan kembali lagi, semua media dan agen propaganda sibuk meraikan Valentine Day, semua ruang digunakan kapitalis untuk memaksimakan acara ini. Mungkinkah tahun ini akan berulang? Akan lahirkah bayi-bayi haram hujung tahun nanti.Sama-sama kita tunggu.

Segalanya berpunca dari nafsu.Segalanya berpunca dari pergaulan yang terlampau bebas.Segalanya berpunca dari ZINA.

Ibrah dari Surah AnNur ayat-21

Segala persetubuhan diluar nikah adalah zina.Di Malaysia, perkataan zina sudah semakin kurang digunakan oleh media utama di Malaysia, mungkin takut agaknya dengan perkataan tersebut, kerana hukumnya amat berat dan menakutkan bagi penzina, maka mereka menggantikan perkataan zina kepada khalwat atau bersekedudukan. Semacam sopan sedikit.

Adalah agak aneh bila komuniti media menggambarkan zina ini seakan sesuatu yang ringan.Bukan bermaksud untuk mendidik tapi lebih bermaksud mencari publisiti.Mana tanggungjawab anda kepada komuniti orang biasa?

Sopan atau tidak sopan, zina tetap zina, walau beribu nama lain yang diganti.Ia tetap dosa besar yang sudah termaktub dalam Kitab Allah.

Dari pandangan barat, berzina itu hanyalah jika seorang lelaki bersetubuh dengan isteri orang, dan bila suami perempuan itu tidak setuju dan mengadu kepada hakim, itulah baru dikira zina, jika suka sama suka, maka ia tidak dikira zina.

Kenapa zina itu hina?

Dari zaman Nabi Musa lagi,zina telah dilarang keras.Begitu juga Nabi Isa.Umat yahudi dan Kristian sekarang menghalalkan sesuatu yang dulunya memang haram bagi mereka.Mereka ubah segala panduan dan kitab mereka supaya sesuai dgn kehendak nafsu mereka.

Orang Yahudi pernah mengubah kitab mereka, supaya hanya golongan rendah yang dikenakan hukum rejam bila berzina,tetapi golongan bangsawan akan terlepas.

Nabi Isa pernah berpesan kepada umatnya supaya mengcungkil mata jika pandangan itu boleh mengarah kepada zina.Sampai begitu sekali pesan baginda.

Islam datang untuk menjaga 5 perkara wahai sahabat;

Memelihara agama itu sendiri,Sebab itu dihukum keras orang murtad,orang tidak sembahyang malah dibenarkan berperang bila mempertahan agama.

Memelihara jiwa manusia, sebab itu dihukum keras sesiapa yang membunuh orang lain, dan sangat berdosa besar jika membunuh diri sendiri.Nyawa hanya satu setiap orang, ia perlu dijaga dengan penuh amanah.

Memelihara kehormatan,Sebab itu zina dilarang keras, perhubungan lelaki dan perempuan mesti diasaskan dengan nikah. Dizaman Saidina Ali, pernah dilaksana hukuman bakar terhadap golongan gay dan lesbian.Islam tidak pernah main-main dalam menjaga kehormatan umatnya.

Memelihara akal.Sebab itu dilarang minum arak yang merosak akal anda.Akal umat islam mesti dijaga kualitinya.

Memelihara harta benda.Mengejar harta mesti dengan jalan yang betul.Tidak dibenar mengambil hak orang suka-suka hati anda.Balasnya terpotong sebelah tangan nantinya.

***

Zina itu merosak pihak yang lemah iaitu perempuan.

Pelaku zina itu tidak akan pernah puas.Jarang sekali jika sudah terlanjur,maka tidak akan mengulangi perbuatan itu.Kerana nafsu yang meluap-luap itu perlu dipuaskan.

Zina menurunkan taraf si pelaku.Hilang hormat masyarakat kepada si penzina,rendah martabat orang berzina di mata masyarakat.

Zina memberi kesan kepada anak yang tanpa ayah.Nescaya lompang jiwanya jika diketahui dia tidak sama dengan kawan-kawan sepermainan yang beribu dan berbapa.Rosak masyarakat akhirnya bila ramai ahli-ahli masyarakat yang rosak jiwanya.

Sangat banyak kerosakan bilamana kehormatan tidak dijaga.Bilamana dunia terlalu bebas sehingga seks itu boleh dibuat pesta, sehingga ada kelab yang menawarkan pakej saling bertukar-tukar isteri.Sehingga ada rekod dunia untuk lelaki yang paling banyak meniduri wanita.

Hebatnya Islam, begitu teliti sehingga sesuatu yang serius seperti zina sangat dipandang serius.Bukan dipandang ringan oleh kepercayaan yang lain.Hukumnya berat amat.Berzina termasuk dalam dosa yang amat besar selain dari mempersekutukan Allah dan membunuh manusia lain.

Manusia sentiasa obses dengan seks.Lelaki lebih obses tentang subjek seks dari wanita.Wanita perlu dirangsang dahulu.Entah-entah selepas itu mereka lagi hebat dari lelaki.

Wahai penzina, baik anda bertaubat segera, redhalah dengan hukuman hudud didunia kerana diakhirat kelak amat dahsyat balasannya.Api neraka sudah mula menjulang membakar sedang anda mula berzina.

Anda bukan saja hina didunia,tapi anda akan seksa di neraka jika anda berdegil untuk bertaubat!

Bangsa boleh rosak bila zina berleluasa.Sejarah membuktikan,bilamana bangsa Yunani yg perkasa runtuh bila akhlak mereka runtuh, bangsa Mesir purbakala lebur bilamana tiada lagi batas lelaki dan perempuan.Begitu juga tamadun Parsi.Musnah begitu saja.

Zina sangat merosakkan walau anda bukan seorang islam, sebab itulah islam sangat menitikberat soal isu zina. Cuba lihat personaliti dan figur dunia hiburan,sukan,korporat,politik dan sebagainya.Sebagai contoh, Tiger Woods (Pemain golf terhebat yang masih hidup barangkali), Bill Clinton (Presiden US), Max Mosley (Presiden FIA)- mereka semuanya merudum selepas rahsia mereka terbongkar.

dan yang terbaru, John Terry (kapten Chelsea & England).Nantikan kesudahan drama kehidupan ini.

Dari satu sisi, di sini kita dapat lihat kecantikan islam yangmenghalalkan poligami jika anda mampu.Tak perlu anda rosakkan reputasi dan imej anda semata-mata untuk memuaskan selera batin anda.Jika anda mampu dan perlu, sila berpoligami, jgn hampiri zina!

Sejarah moden juga membuktikan sedemikian, ramai pemimpin dunia tewas kerana perempuan.Zina dijadikan senjata musuh-musuh negara Perancis,Rusia dan Belanda sehingga pemimpin utama mereka runtuh sekaligus menyumbang kejatuhan negara suatu masa dahulu.

Berjaga-jagalah wahai sahabat!.Jangan biarkan diri anda mendekati zina.Padah anda didunia mahupun diakhirat.

Wahai gadis-gadis, gunakan akal anda, jangan anda beri percuma aset anda walau melangit mana kasih anda, takutlah Allah, takutlah neraka.Kasihanilah ibubapa anda.Dan yg paling penting, kasihanilah diri anda sendiri.

Wassalam.

0 comments:

Post a Comment