Iman

Iman

Amal

Amal

Ilmu

Ilmu

Ikhlas

Ikhlas

Ibrah 28: Secebis Azam,Menggunung Harapan

Wednesday, April 28, 2010


Secebis Azam,Menggunung Harapan.

Selamat Hari lahir buat diri sendiri!

Hari Lahir yang ke 25 diiringi dengan rezeki dari Tuhan yang Maha Pemurah.Lahirnya Muhammad Azam Akif tanggal 11 April sungguh menggembirakan.Permulaan baru kareer ditempat baru juga amat disyukuri.

Alhamdulillah.Syukur pada Allah.

Tapi,barang diingatkan, berpada-padalah kalian menyambut hari lahir.Semakin bertambah umur kita menandakan semakin dekat kita akan tarikh mati. Kita tidak diajar untuk takut mati tapi kita selalu digalakkan supaya ingat selalu akan mati.Itu peribadi orang bijaksana.

Semakin umur anda meningkat, maka makin besar tanggungjawab anda dalam segala sudut.

Sebagai anak-Ibubapa anda juga semakin bertambah umur selari dengan bertambahnya hari lahir anda, berikanlah kasih sayang anda kepada mereka seoptimum mungkin.Adik-adik anda juga semakin besar, maka pandulah mereka kejalan yang terbaik.Berikan mereka kompas kehidupan.

Sebagai ketua keluarga @ pembantu ketua keluarga - meningkatnya umur anda diiringi dengan ahli keluarga yang semakin bertambah, ditambah dengan tanggungjawab baru.Didiklah anak anda sebetulnya.Jangan biarkan TV atau amah yang mendidik mereka.

Sebagai pekerja- semakin senior anda, semakin besar tanggungjawab anda.Jaga betul-betul amanah anda.Ingat,tidak amanah bukan ciri orang yang betul-betul beriman.

Besarnya tanggungjawab, besar pula pahalanya. Carilah keredhaan Allah.Nescaya nanti Allah akan bantu kita.Bergantung penuhlah padaNya.Pasang azam anda bulat-bulat.Buat betul-betul.Jangan main-main.Insyaallah

Selamat Hari lahir!


Wassalam

2 comments:

Mohd Razeman said...

Ibrah 28 sempena 28 April.What a coincidence! Huhu

April 28, 2010 at 12:18 AM
Jasmin said...

perkongsian yang menarik

January 13, 2012 at 1:25 PM

Post a Comment